Sunday, January 4, 2009

I'm The Next Girl Who's Gonna Get Married. wth.

Entri ini akan ditaip menggunakan Bahasa Melayu. Trimas.

Err.. Aaa.. Ternyata sekali tajuk di atas takde kena mengena dengan entri kali ini. Adalah sikit-sikit, tapi tak semua, okey. Tak semua.

Aku tak sangka betul apa yang dah jadi harini. Satu-satunya kakak aku yang single kawen la pulak. Cis, tinggal abang aku je yang belum kawen. Lepas tu aku. Then, adik aku. Tapi tu tak payah cerita pun takpe.

Penat segila maksimum tahap gaban aku kat majlis tu tadi. Serius aku tak tipu, mulut aku macam tak boleh nak berhenti berkumat kamit dari majlis tadi.

Selamat datang Encik. Selamat datang Makcik.
Jemput la masuk.

Aku rasa aku tak nak tidur malam ni. Takut mengigau berkumat kamit pulak. Kalau terdengar suara orang mengigau, itu aku.

Tapi beban aku diringankan tadi dengan bantuan budak-budak yang agak tak gendut dari kelas aku. Malia, Tymah, Ana, Meenah, Faten. Safiyot Gendot Safiyyah pun tolong sekali, walaupun dia tahu dia budak yang paling gendut kat situ. Alia tak dapat datang sebab pergi outing dengan sape tah. Kitorang sama-sama jaga pintu masuk sambil kasi muffin kat tetamu yang masuk.

Ramai betul budak kecik yang gedik pergi amik gula-gula lelebih. Nak gigi cepat rongak agaknya. Nasib baik muka comel. Kalau tak, dah lama Faten karate. Lagipun gula-gula ade banyak kot. Entah. Aku pun amik banyak jugak walaupun aku tak segedik mereka.

Kesian aku tengok pengantin penat bergaya-gaya depan kamera. Nak buat macam mana, muka dah lawa tahap artis mesti la semua orang nak tangkap gambar sekali. Nasib baik Malia bawak kamera tadi. Kalau tak muka aku takde langsung dengan kakak aku dalam gambar.

Nanti jela aku post gambar-gambar majlis tadi. Aku tak sempat nak mintak Malia.

Balik rumah lepas majlis, aku terus baring atas katil Mak. Penat gila, tak tipu. Aku tidur lama lepas solat tadi. Sebab tu la aku dah tak ngantuk tengah malam ni, tidur awal sangat punye pasal la pulak. Hish. BerYouTube jela malam ni.

Ciao bebeh. Assalamualaikum.

P/s: Aku rasa macam nak terus menaip dalam Bahasa Melayu. Tahpape kalau English aku dapat A tapi BM aku dapat B. Buat malu je aku orang melayu.

No comments: