Wednesday, October 8, 2008

Sape Nak Nasi Himpit?

Dush dush dush, dah lama tak online wheey! Saje je nak cerita pengalaman masuk sekolah balik lepas seminggu beraye-rayee. So, duit raye ada berapa sekarang? Hmm tertukar topik laks. Ok moving on!

Hari ni aku nak skip sikit cerita. Pasal lepas balik sekolah. Muallim Fairul buat kelas tambahan untuk Math, sebab minggu depan periksa! Gilaa! So kitorang pun kena belajar macam hape je. Tapi hari ni Muallim kasi kertas berapa helai ntah untuk setiap sorang kene buat sendiri. But at last, kitorang end up berbincang gakk haha. Kebiasaan~

Sebelum Muallim masuk kelas tadi, kitorang sembang-sembang seperti biasa. Tapi tiba-tiba Aminah murung semacam so aku pun biar je la sebab memang biasa gitu. Selalunya dia terus beritahu apa dia tak puas hati pastu kitorang kena joke-joke sampai dia gelak balik la. Lain lak hari ni. So dia pun cakap-cakap dengan Alia jap. Sementara tu aku pun sembang la dengan Tymah semua.

Time Muallim masuk and dah edar-edar kertas, aku letak meja aku depan Tymah punya. Nak buat sama-sama. Anyway la tadi aku dah try tanya Aminah nape dia murung tapi dia tak jawab. Pastu dia cakap dengan Alia "Aku tak puas hati dengan orang TU" Siapa la tak terasa kan? Lalala blablabla pastu aku tanya lagi tapi dia tak jawab. So aku terus bengang la time tu tak tahu nape. At last we end up bergado-gadoo. (Tapi sekejap je)

Sepatutnya class habis pukul 5, tapi korang faham-faham jelaa. Sampai setengah jam lak kena tambah semata-mata nak habiskan semua soalan. Semua orang gelabah takut transport masing-masing dah sampai terutamanya Tymah. Habis pokpek dia cerita pasal Mak/Ayah dia tak suka tunggu lama-lama.

30 minit: Terlalu lama!

Tup tup tup. At last ada orang mana ntah panggil orang-orang van Pakcik sebab Pakcik dah lama sampai. Eh, aku la orang yang naik van Pakcik! Hoho. Kitorang pun apa lagi, cabut la! Sampai kawasan luar sekolah je kitorang cari van Pakcik tapi tak nampak-nampak pun. Rupa-rupanya Pakcik bawak kereta PERDANA mana ntah colour hitam. What? PERDANA?! FYI la actually Alia pun tumpang kitorang selalunya kalau ada tusyen ke hape. Kebiasaan juge~

Kitorang ingat muat la 4 orang nak masuk. Tahu tak rupa-rupanya ada siapa dalam kereta tu? Kak Shikin & Kak Majd. Na na na aku gemok aku gemok. SERIUS TAK MUAT macam sponge kena lenyek je. Gini la aku aturkan kedudukan; Pakcik duduk dekat driver seat [Dahtu mana lagi?], Lyana AND Kak Majd duduk seat sebelah tu, aku duduk dekat ATAS RIBA Kak Shikin belakang driver seat, Aminah duduk ATAS RIBA Alia sebelah aku dengan Kak Shikin. Hahahaha.

Adjust punya adjust, phew! Dapat gak duduk dengan selesa. Tiba-tiba Pakcik cakap Syaimaa' pun naik sekali nanti tapi dia ada dekat rumah kawan dia. HAH?! "Selesa" nya kereta Pakcik! Tahap gaban kerimasan. Soo Syaimaa' pun duduk la dekat seat tengah-tengah tu. Gilalah, tak pernah seumur hidup aku jadi penyek gini.

Blablabla kitorang sembang itu ini. Nasib baik akak-akak form 3 dalam tu bawak handphone. Dapat la gak snap beberapa gambar time kena himpit tu, HAHA. Okay, tu je aku nak cerita. Bye!

No comments: