Thursday, September 4, 2008

Hujan Dalam Rumah


Bismillah .

Petang tadi, saya tengah baring-baring dalam bilik TV. Of course lah, buat apa lagi kalau bukan tengok TV kan? Tiba-tiba my sister datang masuk bilik TV. Time tu saya macam buat biasa je lah sebab ingat dia nak tengok TV sekali ke apa kan. Tapi dia suruh saya tolong dia tadah air dekat atas.

Ha?

Saya pun macam pelik laa. Tanya punya tanya, tak faham gak. Last-last saya naik pergi bilik dia, nampak HUJAN DALAM BILIK. Whaa. Terkejut pun ada. Sebab sebelum-sebelum ni tak pernah lak nak bocor dekat siling bilik tu. Hujan tu betul-betul dekat bahagian katil lak tu. Katil?

Mana baby?

Kesian baby. Saya tengok rupa-rupanya baby dekat luar bilik tengah baring atas sofa dekat situ. My sister cakap mendalah hujan tu turun time dia tengah syok tidur. Waa lagi lah kesiannn!


Gila kan? Dahsyat kan? Isk memang basah habis laa. Time saya tengah cari baldi or besen-besen lain yang kosong, saya turun dekat dapur. Whee Sunway Lagoon. Ahaks.


Sampai dapur wey hujan dalam rumah tu. Huu apapun time tu semua [Termasuk My Brother yang selalu menghilangkn diri] memang tolong-tolong la nak kasi tak banjir teruk. Best campur gelabahh!

Pengalaman bestt :) Bye bye! Sekian je.

No comments: