Saturday, August 23, 2008

Sunway Pyramid.

Aiseyy. Cuti dah nak habis la wey!

Today hari Sabtu. Lagi 2 hari je nak habis cuti! Wuuhuuw. Safiyyah dengan Najwa ajak aku pergi rumah Hannah hari ni sebab diorang nak shopping dekat Sunway Pyramid sekali. Aku pun memang nakk sangat ikut. So aku pun pergi.

Mulanya kalau ikut planning, aku dengan Safiyyah naik KTM sama-sama. Tapi Ayah aku takut bahaya, so Ayah aku bawak sekali aku dengan Safiyyah terus pergi rumah Hannah dekat Subang Jaya. Yelaa. Alang-alang Ayah nak pergi office dekat UM tu. Ahaks.

On the way dalam kereta, Ayah nampak Safiyyah pegang something dekat tangan. Macam makanan. Ayah pun tanya la tu apa benda. Safiyyah kata pizza dia buat. Ayah pun tanya la, "Nak kasi Pakcik ke?" *HAHA* apa-apa je laa Ayah. Lepas tu sampai dekat rumah Hannah.

Time nak keluar daripada kereta, aku pun salam Ayah lepas tu kitorang pun keluar. Aku cakap la dekat Safiyyah, "Wey kenapa Ayah aku tak kasi duit tadi?" Safiyyah ternganga mcm cicak.

Selalunya Ayah aku kasi je duit kalau aku nak pergi mana-mana walaupun aku tak mintak. So sebab tu la aku tak mintak tadi sebab takut macam hape je tiba-tiba mintak. Jadi aku pun terpaksa la hutang dengan Safiyyah and Hannah. Whee sorry.

Oh lupa nak cakap. Najwa tak jadi nak ikut. Ngada sebab tak ada transport! *Huhu*. Dekat rumah Hannah, dia bawa kitorang pergi dapur. Aku pun macam pelik la juga sebab selalunya orang bawa pergi bilik. Lepas tu Safiyyah pun cakap la Hannah ni tak ada bilik. Hee. Kesian dia, asalkan bahagia laa.

Kitorang pun makan sembang makan sembang. Maklumlaah diorang tu Jeram. Aku kan dah pindah so banyak gila la benda kitorang nak cerita. BEST GILAAA la time tu. Dapat gak aku hilangkan rindu aku dekat diorang. Diorang ni la Bestfriend aku dekat jeram tu dulu. Lepas makan, Safiyyah cakap dia dah tak sabar nak pergi Sunway Pyramid. So kitorang pun pergi la.


Sunway Pyramid, here we come! *HAHA*.

Actually planning nak pergi Sunway Pyramid ni dah lama dah aku dengan Safiyyah buat. Sejak aku dekat Jeram lagi! Kitorang nak pergi sini sebab nak pergi dekat satu kedai stoking SoxWorld. FYI, dekat Jeram tu memang common la kalau budak-budak pakai socks warna-warni. Orang pun macam jealous.

Kitorang pun mulakan perjalanan kitorang pergi cari kedai tu. Tapi tak jumpa-jumpa. Dalam map pun tak nampak-nampak nama kedai tu. So kitorang pun terus jalan-jalan sampai Giant. Dalam tu macam-macam gak la ada, tapi kitorang beli stationery je dalam tu. And beli air sebab haus macam nak mati.

Bila dah keluar daripada Giant, nampak lak ada gerai jual Ice Cream Cone dekat situ. Apa lagi, kitorang pun beli la seorang satu cone. Aku dengan Safiyyah beli VanillaChoc. Hannah beli Vanilla je. Lepas tu kitorang pergi cari dompet Safiyyah nak beli. Dia kata dompet lama dia dah rosak ke hape tah.

Jalan punya jalan, sampai la kitorang dekat Ice Rink. Best gilaa tengok orang main ski. Kalau ikutkan aku memang nak masuk sekali main ski dalam tu. Tapi maklumlah, aku dengan budak Jeram la! Lagipun kitorang kesuntukan masa sikit. Kalau aku jalan dengan Meenah, mesti dah lama dia ajak aku terjun sekali main ski *HAHA*. So kitorang pun jalan-jalan lagi.


Jom terjun sekali. *Hihi*.

Lepas dah jumpa Safiyyah punya dompet, kitorang dah penat. Kitorang pun stop-by dekat satu kedai Popia moden. Diorang duduk situ sambil order popia apa tah. Aku tak suka popia. Nasib baik la sebelah kedai tu ada kedai Hotdog. Aku pun beli la satu Hotdog best lepas tu duduk dekat kedai popia tu.

Kakak penjual popia tu pandang je. Aku pun macam pelik la. Rupa-rupanya sebab aku makan Hotdog dekat kedai tu *HAHA*. Ah, lantak la asalkan perut aku penuh la! *Hihi*. Lepas dah makan, kitorang naik dekat surau lepas tu solat Zuhur.

Lepas solat Hannah dah macam nak pengsan sebab penat macam hape. Kitorang pun rayu dekat Hannah tak nak balik lagi. Kedai SoxWorld tak jumpa-jumpa lagi laa! Aku dengan Safiyyah semangt gila pergi cari kedai tu. Last-last jumpa gak akhirnya.

Hannah tak sanggup dah nak jalan so dia pun duduk la kat kerusi luar kedai. Aku dengan Safiyyah rambang mata gila nampak banyak stoking warna-warni dekat situ. Safiyyah semangat siap beli untuk CT Syafiqah lagi. Lepas beli, kitorang pun jalan laa.

Time nak balik rumah Hannah, hujan la pulaaaa. Dah la tak ada payung. Nak beli pun takut lambat, lagipun aku tak ada duit la. So kitorang terus je la jalan tanpa payung. *Haachuum haachuuum* aku terbersin-bersin macam nenek. Sampai kat rumah Hannah, kitorang memang basah kuyup gila.

Kitorang pun masuk bilik dekat dalam dapur. Tah bilik sape aku lupa nak tanyaa. And then aku pun kira-kira hutang aku dengan diorang ada berapa. *Hihi*. Lepas tu Ayah aku pun call cakap dia dah sampai. Time tu dah pukul 6.50pm.

Aku dengan Safiyyah pun naik Volvo Ayah nak balik. Kat rumah, aku kasi Ayah pizza yang Safiyyah buat tu. Tadi time kitorang makan dekat rumah Hannah tak habis, tinggal half. Safiyyah pun tak tahu nak buat apa dengan pizza lebih tu so dia suruh aku kasi Ayah aku, lagipun pagi tadi Ayah aku yang tanya nak kasi dia ke apa. Ayah aku gelak jee *HAHA*. Tak sangka betul-betul Safiyyah kasi.

Aku time tu memang penat gilaaa. Kaki cram-cram macam nak patah. Nasib baik Abang Teh tak ada. Aku pun tidur la dalam bilik Kak Teh sampai pukul berapa taah. Best gila hari ni. Daaa!

No comments: